Якщо у вас висока або низька напруга в мережі

Увага! Інформація на цій сторінці можливо застаріла.
Згідно п.12 Кодексу систем розподілу ПКЕЕ, ПКЕЕН втратили чинність з 14.03.2018. 


Ситуація коли в мережі занадто низька або висока напруга описується терміном Якість електроенергії
Перед тим як це все починати:
  1. Перечитайте сторінку Якість електроенергії щоб впевнитися що в вас енергія неякісна
  2. Сам процес "бодання" з обленерго займає мінімум пів року і купу нервів. Якщо ви до цього не готові - купіть собі стабілізатор - буде дешевше і легше.
Контроль над енергопостачальником здійснюють дві організації:
1. Держенергонагляд - одними із завдань та функцій Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (далі – Держенергонагляд), є здійснення в межах своєї компетенції нагляду за відповідністю показників якості електричної енергії
2. НКРЕКП здійснює контроль над роботою енергопостачальника з клієнтом згідно п. 54 ПКЕЕН

Роздрукуйте і прочитайте для себе цю сторінку перед тим як починати щось

Вміст

  1. 1 Ціль 
    1. 1.1 Тривалість
  2. 2 Що потрібно знати перед тим як починати Етап 1
    1. 2.1 Правові підстави
    2. 2.2 Документи
  3. 3 Етап 1, Крок 1. Викликаємо представника Електропостачальника для складання та підписання акта-претензії
    1. 3.1 Етап 1, Крок 1.1 У випадку якщо представник електропостачальника З'ЯВИВСЯ
    2. 3.2 Етап 1, Крок 2. Написання акту-претензії самостійно
      1. 3.2.1 Етап 1, Крок 2.1 Електропостачальник усунув недоліки та сплатив 25% вартості електричної енергії 
      2. 3.2.2 Етап 1, Крок 2.3 Отримали стандартну відписку що "електропостачальник провірив, все в вас нормально".
    3. 3.3 Етап 1, Крок 3. Подання заяви в НКРЕПКП про недотримання Держобленерго строків відповіді
  4. 4 ЕТАП 2 - держенергонагляд
    1. 4.1 Етап 2, Крок 1 - перевірка якості енергії держенергонаглядом (перша, неофіційна)
    2. 4.2 Етап 2, Крок 3 - офіційна перевірка якості енергії держенергонаглядом
  5. 5 Етап 3 - перевірка виконання


ЕТАП 1 - повідомлення електропостачальника про проблеми
Кроки цього етапу як правило не принесуть вам ніякого результату, але вони є необхідними для подальших дій.

Ціль 

дати знати  електропостачальнку що в вас є проблеми з якістю електроенергії. І задокументувати це для подальших кроків.

Тривалість

4-6 тижнів

Що потрібно знати перед тим як починати Етап 1

Правові підстави

Відносини між громадянами (споживачами електричної енергії) та енергопостачальниками регулюються "Правилами користування електричною енергією для населення"(ПКЕЕН)
Споживач має з енергокомпанією "Договір про користування електричною енергією" який складений на основі типового договору з додатку 1 до ПКЕЕН
У договорі є п. 3 згідно якого "Параметри якості електричної енергії повинні відповідати державним стандартам." 
Наразі таким стандартом є ГОСТ 13109-97. В цьому гості описується Якість електроенергії
п.5.2 ГОСТу вводить нормально допустимі (5% від номіналу) та гранично допустимі (10% від номіналу) відхилення.
п.6.1 ГОСТу вводить мінімальний інтервал вимірювань у 24 год.
п.6.2 ГОСТу вимагає, щоб на протязі 24 год ні один вимір не виходив за гранично допустиме відхилення, а 95% вимірів знаходилися у межах нормально допустимого відхилення. 
п.Б.1.4 містить вимоги до частоти вимірів у 1 хв.

Документи


Вам потрібно мати діючий договір з обленерго (папір). В разі його відсутності власник будинку має сходити в обленерго або в РЕМ з паспортом і техпаспортом будинку і отримати цей договір.  Договір має виглядати так як "типовий договір" на сторінці ПКЕЕН
Бажано вияснити яка в вас дозволена потужність під'єднання згідно договору. Це пункт пункт 4 вашої угоди.
Ознайомтеся і роздрукуйте собі наступні сторінки:

Етап 1, Крок 1. Викликаємо представника Електропостачальника для складання та підписання акта-претензії

Потрібно офіційно повідомити електропостачальника про те що у вас є проблеми з електроенергієюДзвінки на гарячу лінію не рахуються так як ви не маєте документального їх підтвердження.
Згідно договору на електропостачання, пункт 25, потрібно викликати представника Електропостачальника для складання та підписання акта-претензії
Заяву довільної форми (приклад заяви на сторінці Приклади заявв папці "Заява про виклик представника енергопостачальника") відсилаємо в обленерго. Для швидкого реагування потрібно заяву вкинути в скриньку для кореспонденції для Львівобленерго це вул.Сяйво, 10. На другий день передзвонити і взнати присвоєний вхідний номер своєї заяви.
Згідно ПКЕЕн заява мусить містити такий текст: "викликаю представника Енергопостачальника для складання і підписання Акту-претензії", зазначаєте вид порушення, наприклад, висока/низька напруга, її відсутність та ін., 
Очікуємо 3 днів для міста і 7 для села.
Одразу варто собі приготувати акт-претензію з "Етап 1, Крок 2"
Відповідальність: Згідно закону, в разі неявки, електропостачальник ніякої відповідальності не несе. Тому цей крок хоч і необхідно зробити, але ніякого результату вам не принесе.

Етап 1, Крок 1.1 У випадку якщо представник електропостачальника З'ЯВИВСЯ

Якщо чесно, я ніколи не чув щоб представник електропостачальника таки з'явився.
Але якщо він все таки прийшов - ваше завдання - домогтися щоб він провів заміри якості електроенергії згідно ГОСТ, і в результаті цих замірів ви склали акт і спокійно розійшлися.
Ви можете також наполягати на включення в акт-претензію суттєвих пунктів із завчасно підготовленого документу, якщо представник наполягатиме на складанні акту в його присутності. 
УВАГАЗгідно діючого зараз в Україні ГОСТ 13109-97, п.4.1 є 11 показників якості електроенергії, в які не входить одномоментне вимірювання електричної напруги вольтметром, яке проводить, наприклад, "Львівобленерго", встановлений мінімальний інтервал часу вимірювань показників якості електроенергії, рівний 24 години. Такі вимірювання проводяться, наприклад, приладом для вимірювання якості електроенергії РЕ-01 українського виробництва, який використовує Енергонагляд при проведенні перевірок.
Якщо представник прийшов і просто потикав вольтметром, і сказав що в вас "нормальна напруга" - не підписуємо акт. Або підписуємо з великим зауваженням, що "заміри проводилися не у відповідності ГОСТ, і мною не приймаються". Роздрукуйте собі попередньо пункти на які посилатися (з сторінки Якість електроенергії). Також потрібно відразу оформити і відіслати заяву "Про вимірювання якості електроенергі з недтриманням ГОСТу.docx" (Етап 1, крок 2.3)

Етап 1, Крок 2. Написання акту-претензії самостійно

Зазначу, що документ, який складається повинен називатися саме "АКТ-ПРЕТЕНЗІЯ". Документи з іншою назвою не розглядаються відповідно до ПКЕЕН, а є просто зверненнями громадян. Форма типового акту-претензії наведена у додатку 2 до ПКЕЕН. Приклад можна знайти на сторінці Приклади заяв в розділі "Неякісна енергія, акт-претензія"

Оформлення акту-претензії має на меті отримання відшкодування у 25% вартості електричної енергії (п.45 ПКЕЕН та п.19 договору) та/або усунення недоліків в енергопостачанні. 

Зазначу, що самі наші вимірювання проводяться несертифікованим обладнанням, тому не є юридично доведеним фактом (як виняток - заміри проводилися згідно ГОСТ, але так в нас не буває...). Але на підставі наших вимірювань ми можемо вимагати від енергопостачальника провести свої вимірювання повіреним обладнанням для спростування чи підтвердження викладених фактів.  

Акт-претензія має бути підписана  у двох інших мешканців будинку, та надсилається енергопостачальнику рекомендованим листом із повідомленням про вручення.

Очікуємо 10 днів на: Енергопостачальник, згідно п. 51 ПКЕЕН та п 26. договору, у 10-денний термін повинен відреагувати на акт-претензію. Усунути недоліки або надати вагому відповідь чому не може бути усунуто.
Відповідальність: Згідно закону  п. 54 ПКЕЕН контроль за дотриманням  правил і угоди несе НКРЕКП. Тому після 10 днів (+час на поштову переписку) робимо "крок3" - подаємо скаргу НКРЕКП і переходимо до "ЕТАП2"  - заяву в держенергонагляд

Етап 1, Крок 2.1 Електропостачальник усунув недоліки та сплатив 25% вартості електричної енергії 

Рожева мрія. Нема чого тут її розглядати

Етап 1, Крок 2.3 Отримали стандартну відписку що "електропостачальник провірив, все в вас нормально".

Або представник електропостачальника "потикав тестером" і сказав що в вас все нормально.
Згідно ГОСТ енергопостачальник повинен був 
1. встановити в вас прилад заміру якості електроенергії на 24 години. 
2. Скласти Акт про те що електроенергія якісна (або ні)
3. Провести повторні заміри за 5 днів після цього
Тому оформляємо заяву в обленерго Про вимірювання якості електроенергі з недтриманням ГОСТу.docx
Пералельно таку саму заяву можна подавати в НКРЕКП

Етап 1, Крок 3. Подання заяви в НКРЕПКП про недотримання Держобленерго строків відповіді

Про недотримання Держобленерго строків відповіді на акт-претензію. В НКРЕКП щодо недотримання строків відповідей.docx

ЕТАП 2 - держенергонагляд

Оскільки наші дії з обленерго не принесли ніякого результату ми маємо повне право звернутися зі скаргою в контролюючий орган - держенергонагляд.
Робити це можна якщо немає відповіді (10 днів) після "Етап 1, Крок 2". 
Оскільки  наші виміри напруги не несуть ніякої юридичної сили потрібно їх задокументувати. Чисто теоретично можуть існувати організації які мають ліцензію на вимір неякісної напруги за ваші гроші. Але я таких не знайшов.

Етап 2, Крок 1 - перевірка якості енергії держенергонаглядом (перша, неофіційна)

Тому потрібно подавати заяву в держенергонагляд (ДЕН)- вони мають таку ліцензію, щодо встановлення пристрою для заміру якості вашого струму.

Після цього, найближчим часом ДЕН приїжджає та встановлює даний пристрій. Він вимірює струм і на наступний день після цього вони забирають його назад на перевірку замірів.
Ви можете також скопіювати ці покази собі. 
Крім цього, на протязі наступного тижня, ДЕН зідзвонюється з ОблЕнерго та передає їм акт щодо врегулювання і офіційного заміру показників. Також ДЕН відправляє запит у Регуляторну службу. 

Етап 2, Крок 3 - офіційна перевірка якості енергії держенергонаглядом

Зазвичай, на протязі 2-4 тижнів ДЕН отримує дозвіл на проведення офіційної перевірки. Опісля, ДЕН, разом зі співробітниками ОблЕнерго встановлюють вже офіційний прилад для вимірювання параметрів та якості струму з мережі. Як і попереднього разу, на наступний день ДЕН забирає прилад та перевіряє його показники.

На протязі тижня, ДЕН направляє ОблЕнерго акт з вимогою усунення проблеми (якщо вони її звісно, зафіксують). Тоді ОблЕнерго відписує їм про те, що дана вимога є внесена в інвестиційний план  і на протязі 2 місяців буде вирішена. Зазвичай, цього повинно вистачати.

Етап 3 - перевірка виконання

Проте у випадку, якщо за 2 місяці ніяких змін не відбувається, необхідно перевірити статус роботи ОблЕнерго щодо цього питання. Це робиться за допомогою запиту в НКРЕКП з питанням, чи внесений даний захід в інвестиційний план. Якщо виявиться що він навіть не внесений, телефонуємо в ДЕН з проханням про допомогу у вирішенні цього питання. ДЕН звертається з цим до ОблЕнерго, ОблЕнерго в свою чергу нарешті робить проект реконструкції (котрий мав бути ще 2 місяці тому). Приблизно на протязі 1 місяця цей проект розробляється. Для перевірки їх готовності варто телефонувати до головного інженера з питанням: «коли?». Якщо це не допомагає, телефонуємо в ДЕН з проханням запитатися «коли?». Після того, коли конкретна дата визначена, ОблЕнерго закуповує, планує, збирається, виїжджає та проводить реконструкцію мережі за допомогою власних ресурсів.
В результаті цих робіт, якість електроенергії має бути правильної якості та необхідних параметрів.




SelectionFile type iconFile nameDescriptionSizeRevisionTimeUser