Увага! Інформація на цій сторінці можливо застаріла. Згідно п.12 Кодексу систем розподілу ПКЕЕ, ПКЕЕН втратили чинність з 14.03.2018. Перед тим як це все починати:
Контроль над енергопостачальником здійснюють дві організації: 1. Держенергонагляд - одними із завдань та функцій Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (далі – Держенергонагляд), є здійснення в межах своєї компетенції нагляду за відповідністю показників якості електричної енергії 2. НКРЕКП здійснює контроль над роботою енергопостачальника з клієнтом згідно п. 54 ПКЕЕН Роздрукуйте і прочитайте для себе цю сторінку перед тим як починати щось ЕТАП 1 - повідомлення електропостачальника про проблеми Кроки цього етапу як правило не принесуть вам ніякого результату, але вони є необхідними для подальших дій.
Документи
Етап 1, Крок 1. Викликаємо представника Електропостачальника для складання та підписання акта-претензіїПотрібно офіційно повідомити електропостачальника про те що у вас є проблеми з електроенергією. Дзвінки на гарячу лінію не рахуються так як ви не маєте документального їх підтвердження. Згідно договору на електропостачання, пункт 25, потрібно викликати представника Електропостачальника для складання та підписання акта-претензії Заяву довільної форми (приклад заяви на сторінці Приклади заявв папці "Заява про виклик представника енергопостачальника") відсилаємо в обленерго. Для швидкого реагування потрібно заяву вкинути в скриньку для кореспонденції для Львівобленерго це вул.Сяйво, 10. На другий день передзвонити і взнати присвоєний вхідний номер своєї заяви. Згідно ПКЕЕн заява мусить містити такий текст: "викликаю представника Енергопостачальника для складання і підписання Акту-претензії", зазначаєте вид порушення, наприклад, висока/низька напруга, її відсутність та ін., Очікуємо 3 днів для міста і 7 для села. Одразу варто собі приготувати акт-претензію з "Етап 1, Крок 2" Відповідальність: Згідно закону, в разі неявки, електропостачальник ніякої відповідальності не несе. Тому цей крок хоч і необхідно зробити, але ніякого результату вам не принесе.
Етап 1, Крок 2. Написання акту-претензії самостійноЗазначу, що документ, який складається повинен називатися саме "АКТ-ПРЕТЕНЗІЯ". Документи з іншою назвою не розглядаються відповідно до ПКЕЕН, а є просто зверненнями громадян. Форма типового акту-претензії наведена у додатку 2 до ПКЕЕН. Приклад можна знайти на сторінці Приклади заяв в розділі "Неякісна енергія, акт-претензія" Оформлення акту-претензії має на меті отримання відшкодування у 25% вартості електричної енергії (п.45 ПКЕЕН та п.19 договору) та/або усунення недоліків в енергопостачанні. Зазначу, що самі наші вимірювання проводяться несертифікованим обладнанням, тому не є юридично доведеним фактом (як виняток - заміри проводилися згідно ГОСТ, але так в нас не буває...). Але на підставі наших вимірювань ми можемо вимагати від енергопостачальника провести свої вимірювання повіреним обладнанням для спростування чи підтвердження викладених фактів. Акт-претензія має бути підписана у двох інших мешканців будинку, та надсилається енергопостачальнику рекомендованим листом із повідомленням про вручення. Очікуємо 10 днів на: Енергопостачальник, згідно п. 51 ПКЕЕН та п 26. договору, у 10-денний термін повинен відреагувати на акт-претензію. Усунути недоліки або надати вагому відповідь чому не може бути усунуто. Відповідальність: Згідно закону п. 54 ПКЕЕН контроль за дотриманням правил і угоди несе НКРЕКП. Тому після 10 днів (+час на поштову переписку) робимо "крок3" - подаємо скаргу НКРЕКП і переходимо до "ЕТАП2" - заяву в держенергонагляд
Етап 1, Крок 3. Подання заяви в НКРЕПКП про недотримання Держобленерго строків відповідіПро недотримання Держобленерго строків відповіді на акт-претензію. В НКРЕКП щодо недотримання строків відповідей.docx ЕТАП 2 - держенергонаглядОскільки наші дії з обленерго не принесли ніякого результату ми маємо повне право звернутися зі скаргою в контролюючий орган - держенергонагляд. Робити це можна якщо немає відповіді (10 днів) після "Етап 1, Крок 2". Оскільки наші виміри напруги не несуть ніякої юридичної сили потрібно їх задокументувати. Чисто теоретично можуть існувати організації які мають ліцензію на вимір неякісної напруги за ваші гроші. Але я таких не знайшов. Етап 2, Крок 1 - перевірка якості енергії держенергонаглядом (перша, неофіційна)Тому потрібно подавати заяву в держенергонагляд (ДЕН)- вони мають таку ліцензію, щодо встановлення пристрою для заміру якості вашого струму. Після цього, найближчим часом ДЕН приїжджає та встановлює даний пристрій. Він вимірює струм і на наступний день після цього вони забирають його назад на перевірку замірів. Ви можете також скопіювати ці покази собі. Крім цього, на протязі наступного тижня, ДЕН зідзвонюється з ОблЕнерго та передає їм акт щодо врегулювання і офіційного заміру показників. Також ДЕН відправляє запит у Регуляторну службу. Зазвичай, на протязі 2-4 тижнів ДЕН отримує дозвіл на проведення офіційної перевірки. Опісля, ДЕН, разом зі співробітниками ОблЕнерго встановлюють вже офіційний прилад для вимірювання параметрів та якості струму з мережі. Як і попереднього разу, на наступний день ДЕН забирає прилад та перевіряє його показники. На протязі тижня, ДЕН направляє ОблЕнерго акт з вимогою усунення проблеми (якщо вони її звісно, зафіксують). Тоді ОблЕнерго відписує їм про те, що дана вимога є внесена в інвестиційний план і на протязі 2 місяців буде вирішена. Зазвичай, цього повинно вистачати. Етап 3 - перевірка виконанняПроте у випадку, якщо за 2 місяці ніяких змін не відбувається, необхідно перевірити статус роботи ОблЕнерго щодо цього питання. Це робиться за допомогою запиту в НКРЕКП з питанням, чи внесений даний захід в інвестиційний план. Якщо виявиться що він навіть не внесений, телефонуємо в ДЕН з проханням про допомогу у вирішенні цього питання. ДЕН звертається з цим до ОблЕнерго, ОблЕнерго в свою чергу нарешті робить проект реконструкції (котрий мав бути ще 2 місяці тому). Приблизно на протязі 1 місяця цей проект розробляється. Для перевірки їх готовності варто телефонувати до головного інженера з питанням: «коли?». Якщо це не допомагає, телефонуємо в ДЕН з проханням запитатися «коли?». Після того, коли конкретна дата визначена, ОблЕнерго закуповує, планує, збирається, виїжджає та проводить реконструкцію мережі за допомогою власних ресурсів. В результаті цих робіт, якість електроенергії має бути правильної якості та необхідних параметрів. |
Домашня сторінка > Що робити? >
Якщо у вас висока або низька напруга в мережі
Selection | File type icon | File name | Description | Size | Revision | Time | User |
---|